Sosyal Medya Sayfalarımız

Burgas-Bulgaristan’da Erasmus Yapmak

Diğer

Merhaba ☺Bu yazımda size Burgas’ta erasmus yapmaktan bahsedeceğim.Öncelikle bu yazıyı ben buraya gelmeden çok az bilgiye rastladığım için deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim umarım faydalı olur ☺Bir yeri  oraya gitmiş ve orayı deneyimlemiş birinden öğrenmek oldukça faydalı.

Hadi başlayalım☺

Türkiye’den buraya gelmek gayet ekonomik,buraya gelen iki firma vardı biz Metro Turizm ile geldik bilet fiyatı 125 TL idi.Yolculuk yaklaşık 6 saat sürdü.Sınırda da fazla beklemedik.Şu hatırlatmayı da yapayım yurtdışına ilk defa giriş yapıyorsanız sınırda 15 TL pul parası veriyorsunuz.

Öncelikle Burgas ,Bulgaristan’ın doğusunda  yer alan bir şehir. Şu anki nüfusu 200.766 civarındadır.Şehir merkezi küçük pek kaybolmazsınız :d Heryere yürüyerek gitme şansınız var ☺Gayet ekonomik oluyor Kalacağınız yurt merkeze biraz uzak  ama zorlasanız yine yürürsünüz☺Otobüsle 10 dakika falan sürüyor.Burgas’a yetiştiğinizde otobüs sizi bir durakta indiriyor otogara geçmiyor.Önce şaşırıyorsunuz ben nereye geldim burası neresi diyorsunuz?Meğer indirdikleri yer otogara bayağı yakın.Otogar durağın arkasında kalıyor.İndirdikleri durak şehir içi otobüslerin geçtiği durak .Aslında ilerleyen günlerde sık sık kullanacağımız bir durak.İndiğimiz duraktan birkaç fotoğraf.

Erasmus’la  geldiğimiz için üniversitenin hocası bizi almaları için öğrenci yollamıştı.Diyelim ki sizi kimse o gün almadı bi terslik oldu direk indiğiniz yerdeki duraktan B12 otobüsleri geçiyor onlara binip Prof.Asen Zlatarov durağında inebilirsiniz.Zaten indiğinizde direk kalacağınız yerin önünde iniyorsunuz. Peki durağı nasıl anlayabilirsiniz ☺ Otobüste birilerine İngilizce yada Türkçe biliyor musunuz diye sorun illa ki biri  size yardımcı oluyor .Neden Türkçe’de sorun dedim şaşırmış olabilirsiniz ,çünkü İngilizce bilmeyip Türkçe bilen insanlarla daha çok karşılaştık.

Eğer Erasmus’la geldiyseniz zaten üniversitenin yurdunda kalacaksınız ,bu arada yurtta üniversitenin içinde.3 tane yurt binası var.Bizler 3.Blokta kaldık.Erasmus’tan gelenlere 3.katı veriyorlar.Odalar 2 ya da 3 kişilik biz 2 kişilik odada kaldık.Tuvalet ve banyo odanın içinde .Odada eşyalarınızı koyacak kadar yeterli dolap var.İki  yatak ve bir çalışma masası var maalesef mutfak yok.Yiyeceklerinizi dışardan almak zorundasınız.Bize yakın bir Türk dönerci vardı orada döner yiyorduk arada 3 Leva ya ,çok rahat doyarsınız.Marketlerde bayağı yakın .Sürekli gittiğimiz bir markette ev yemekleride vardı.1-2 levaya çok rahat doyarsınız.

İlk gün mutfak olmadığını çok üzülmüştük ama fiyatları görünce ekonomik bir şekilde hayatımıza devam ettik.Buradan kettle aldık kendimize,siz gelirken getirin ☺Biz 25 levaya aldık.Size bi öneri gelirken mutlaka hazır çorba alın ☺Yurtta bol bol yaptık biz hem sürekli dışardan yemek zorunda kalmazsınız.Hazır makarnaları( mesela noodle) burdan daha ekonomik alabilirsiniz.Metro marketi bize çok yakın ordan biçok şeyi daha ekonomik alabiliyorsunuz.Yurda yakın.Leva 3 katımız olmasına rağmen biçok şeyin fiyatı uygun burda.Odada buzdolabı olmadığı için yiyeceklerimizi cam kenarına koyduk ,buzdolabı etkisi 😀

Ve yurtların dışardan görünümü

Burgas’ta Ulaşım

Ulaşım konusuna gelince otobüslere kartınız olmasa da binebiliyorsunuz.Otobüste bilet satan görevliler var.1.60 Levaya bilet satın alabiliyorsunuz.Öğrenci olarak daha pratiği öğrenci kartı almak tabi ☺Biz geldiğimiz ilk hafta hallettik bunu.Kabul mektubunuz ve kalacağınız yere dair Burgas’a gelmeden önce gelen kağıtları (vize başvurusu  yaparken zaten almış olacaksınız)kart başvuruları için vermeniz gerekiyor.O kağıtları kabul ettiler ve bizim ile özel olarak ilgilendiler,çok kibar ve ilgililer.İşlemler yapıldıktan sonra kartımız hemen çıktı ve 0.90 leva ile artık ulaşımımızı sağlamaya başladık ☺.Yeri çok rahat bulursunuz çünkü Burgas’ın çok ünlü bir caddesinde .Aleksandrovska  Caddesinde yer alıyor .İsmi :Transport House. Caddeden bir kare .

Burgas’ta yemekler gayet uygun ,Türk dönercide çok fazla ☺Bizim  2 Leva’ya döner aldığımız da oldu zaten genelde 2-5 Leva arası değişiyor ve dönercilerin geneli Türk.Diğer yeme içme yerleri de bu fiyatlarda .

Genel olarak Burgas güzel,şirin kendi halinde bir yer.Gezilecek yerleride çok ama daha çok yazın güzel gezmek açısından.Sea Garden çok güzel biryer oraya gitmenizi öneririm ☺Aşağıya Sea Garden bir fotoğraf koydum.Martılarla dolu bir şehir ☺Burada  yayalara öncelik ilkesi çok güzel bir şekilde uygulanıyor.Dil konusunda yerli  halkın geneli İngilizce bilmiyor,kaldığımız yurtta da  İngilizce bilen çok az kişiye rastladık.Öğrencilerin İngilizce bilmemesi bize garip gelmişti bu nedenle arkadaş edinmekte zorlandık ilk zamanlar.İlgimi çeken ve çok hoşuma giden bir konuda kahve otomatlarının  neredeyse her yerde olmaları 😀

Sea Garden

ve kampüsten bir kaç kare…

Umarım yazım sizin için faydalı olur ☺Sorularınız olursa mutlaka yazın ☺

9 views

Okumaya Devam Et
Sponsor Reklam

Fen edebiyat fakkültesi matematik bölümü mezunu.Yazı yazmayı ve araştırmayı seviyor.Boş zamanlarda kendi sitesinde faydalı bilgi ve makale yazarlığı yapıyor.